Ако  гледате кон негативните емоции како нешто што не треба да го доживеете, природно ќе им се спротивставите. Но, ако прифатите дека негативните емоции се природен дел од вашите искуства, можеби ќе бидете поотворени и љубопитни да работите со нив.

Размислете колку во себе имате на пример… гнев, страв, тага и срам?

Потоа oдвоите една минута за да размислите како гледате и како се однесувате кон негативните емоции внатре во себе.:

  • Дали се нервирате кога ги доживувате?

  • Дали се плашите од овие чувства?

  • Дали сте вознемирени кога треба да се ослободите од негативните емоции кога ќе се појават?

  • Дали верувате дека негативните емоции се само за слаби луѓе?

  • Дали можеш да забележиш шема на барање задоволство за да избегаш од твоите чувства?

  • Дали гледате на негативните емоции како дел од животот?

  • Дали верувате дека сте способни да прифатите што и да чувствувате?

За Ваша помош еве упатство од пет чекори кое може да го користите за неутрализирање на вашите негативни емоции.

Чекор 1: Паузирајте и пронајдете го вашиот центар

Колку побрзо се движиме низ животот, толку помалку чувствуваме. Додека забавуваме, повремено паузираме, можеме да „застанеме и да видиме“ што се случува. Колку повеќе можеш да се вгнездиш во твојот центар, толку полесно потиснатите емоции ќе се изложат на површината. И со овие емоции, честопати ќе видите слики и спомени (можеби од детството) каде што првично сте ги доживеале овие емоции. Сега, да речеме дека сте го направиле ова и сте откриле негативна емоција.

Чекор 2: Прилагодете се на вашето тело

Прилагодете се на состојбата на чувство во вашето тело. Каква е чувството? (Лутина, тага, фрустрација, страв, тага, депресија или срам.) Каде точно го доживуваш тоа во своето тело? (Глава, грло, градите, цревата или стапалата.) И какво е чуството? (Цврсто, меко, кул, топло, лепливо, пулсирачки, вибрирачки или тешко).

Фокусирајте го вашето внимание на физичките сензации и целокупното чувство. Дозволете чувството и сензациите да бидат такви какви што се, поздравувајќи ги чувствата и прифаќајќи ги со целосна свесност.

Чекор 3: Опуштете го целото осудување

Имаме тенденција да ги судиме нашите чувства. Не треба да се чувствувам вака, може да си кажеме. Опуштете ја тенденцијата да си судите или да реагирате на емоциите. Бидете само со она што го чувствувате. Земете целосна одговорност за емоциите. Забележете дека емоционалната енергија произлегува од вас, наместо да ви се случува вам.

Се додека држите некого или нешто друго како извор на вашите емоции („неговите постапки ме прават да се чувствувам вака “), ќе имате ограничени ресурси за обработка на емоции. За момент, опуштете ја врската со личноста или предметот, ако чувството е за некого или нешто.

Чекор 4: Дозволете да тече емоционалната енергија

Дишете длабоко од стомакот. Земете бавни, стабилни, длабоки вдишувања, дозволувајќи и на емоционалната енергија слободно да тече низ вас. Додека свесно дишете, набљудувајте како се менуваат чуствата додека емоционалната енергија се движи низ вас. Обрнувајте внимание на емоциите во релаксиран, центриран простор.

Чекор 5: Доживејте ја ослободената емоционална енергија

По некое време, суровата енергија на емоциите се ослободува. Тука, може да откриете друга негативна емоција скриена зад неа; во овој случај, поминете низ процесот од почеток. Но, најверојатно, ќе ја доживеете непречената позитивна енергија од овој процес на трансмутација.Ќе се чувствувате поотворени, полесни, ослободени и слободни.

Идеи за создавање нова ориентација кон емоции

Повеќето од нас потсвесно развиваат навика да судат или да се обидуваат да ги контролираат чувствата. И затоа е корисно да се воспостави нов контекст и верување за нив. Според моето разбирање, емоциите се форма на енергија. Нема „погрешни“ чувства. Често се појавуваат чувства кои изгледаат ирационално додека не го разбереме нивниот извор.

Ние не сме нашите емоции, но тие живеат во нас. Чувствата што не ги содржиме „се шират“ на оние околу нас.

Ние или ја прифаќаме емоцијата или и се спротивставуваме.

Отпорот го прави чувството да стане посилно во нас.

Да се прифати негативната емоција значи дека сме на пат кон нејзино решавање.

Управувањето со емоции е животна вештина која ни помага и не учи како во животот може да ги неутрализираме негативните емоции и ги претвориме во позитивна енергија која ќе ја користиме само за нас.